De Opkomst van Augmented Reality-Verpakkingen: Een Nieuwe Dimensie in Klantbeleving

  In de moderne wereld van e-commerce, waar de concurrentie sterk is, wordt het creëren van een unieke merkbeleving steeds ...

 

In de moderne wereld van e-commerce, waar de concurrentie sterk is, wordt het creëren van een unieke merkbeleving steeds belangrijker. Een innovatieve benadering om dit te bereiken is door middel van augmented reality-verpakkingen. Dit tilt de gebruikelijke verzendverpakkingen naar een geheel nieuw niveau. Maar, wat zijn augmented reality-verpakkingen eigenlijk en waar kun je het voor gebruiken? In deze blog geven we antwoord op al jouw vragen. 

 

Wat zijn augmented reality-verpakkingen? 

Augmented reality (AR) is een technologie die digitale elementen integreert in de echte wereld. Die interactieve ervaringen kunnen klanten beleven via bijvoorbeeld smartphones, tablets of headsets. Door AR te integreren in een verpakking, kunnen merken een diepere connectie met hun klanten opbouwen. Ook is het een krachtige marketingtool. De interactieve elementen en boeiende content trekken de aandacht van klanten en zorgen ervoor dat ze het product delen op sociale media. Er zijn verschillende dingen waarvoor je AR kunt inzetten: 

 

  • Additionele informatie. Verpakkingen worden, uit milieuoverwegingen, steeds kleiner gemaakt. Dit betekent ook dat je minder informatie op de verpakking kwijt kunt. Wil je de klant toch nog meer vertellen over jouw product? Kies dan bijvoorbeeld voor een QR-code op de verpakking. Als deze gescand wordt, kom je op een webpagina met meer informatie! Niet alleen informatie over het product is interessant, maar ook over je merk. Laat mensen bijvoorbeeld een verhaal lezen over hoe jouw bedrijf is ontstaan om zo de merkloyaliteit te verhogen! 

  • Virtuele handleidingen. Iedereen kent ze wel: de saaie, dikke handleidingen die vaak bij producten worden toegevoegd. Een filmpje kijken waarin alles uitgelegd wordt is natuurlijk veel leuker! Laat klanten de verpakking scannen met hun telefoon waarbij ze naar hun filmpje worden doorverwezen. Zo vergroot je de beleving van de klant. 

  • Vermaak. Met AR is het ook mogelijk om spelletjes te spelen. Scan de QR-code op een verpakking en zie de verschillende karakters op je beeldscherm verschijnen! 

 

Ben je helemaal geïnspireerd en wil jij ook een QR-code op je verpakking? Rotimshop.nl kan deze voor je bedrukken. Kies bijvoorbeeld voor een tas, verzendzak, verzenddoos of brievenbusdoos. Rotimshop.nl helpt je graag verder bij het ontwerpen van de perfecte verzendverpakking. 

 

Tags:

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Architectuur

Zonwering verwerkt in dubbel glas

In onze zoektocht naar een comfortabel en energiezuinig huis, komen we steeds vaker uit bij innovatieve oplossingen die meerdere functies combineren. Een van de slimme

Winkelen

Ontdek de Magie van Theater in Hoorn

Hoorn is een historische stad die bekend staat om zijn rijke culturele erfgoed en bruisende kunstscene. Of je nu een lokale bewoner, een theaterliefhebber of

Auto's en Motoren

Slim verlichten met Philips Xenon XtremeVision

Energie-efficiëntie is een belangrijk aandachtspunt geworden in de automotive sector. Ook bij voertuigverlichting zoeken fabrikanten en bestuurders steeds vaker naar een balans tussen optimale lichtopbrengst